Niestandardowe opakowania kartonowe stanowią doskonałe rozwiązanie w momencie, gdy zachodzi konieczność przechowywania lub wysłania przedmiotów o nietypowych kształtach i rozmiarach. Dzięki wspomnianym rozwiązaniom firmy mają możliwość zoptymalizowania nie tylko czasu pakowania, ale także kosztów wysyłki. Nic więc dziwnego, że coraz chętniej przedsiębiorcy inwestują w tego typu produkty.
Niestandardowe pudełka kartonowe – jakie to opakowania?
Kartonowe opakowanie niestandardowe to produkty, które w przeciwieństwie do pudełek standardowych, mających zazwyczaj kształt prostopadłościanu, wykraczają poza ogólnie przyjęte normy. Takie odstąpienie od standardów w głównej mierze uwarunkowane jest potrzebą efektywniejszego zabezpieczenia towaru. Wspomniana kwestia wynika z tego, że tego typu przedmioty bardzo często zarówno pod względem kształtu, jak i gabarytów przekraczają pojemność szablonowego pudełka. Tego typu opakowania zazwyczaj są owalne, cylindryczne lub cięte pod różnymi kątami. Dlatego też bardzo często do ich produkcji wykorzystuje się nieco inne techniki, wzornictwo, a także specjalne materiały, co tak naprawdę zależne jest od indywidualnych potrzeb zamawiającego. Nic więc dziwnego, że znajdują szerokie zastosowanie w wielu różnych branżach, w tym m.in. w e-commerce oraz sektorze gastronomicznym. Z powodzeniem można je również wykorzystać jako nieszablonowe i minimalistyczne opakowania prezentowe.
Na, co zwrócić uwagę przy ich zamawianiu opakowań niestandardowych?
Chcąc zamówić niestandardowe pudełka kartonowe przede wszystkim, należy zwrócić na trzy główne parametry tj.:
- długość – dotyczy najdłuższej krawędzi,
- szerokość – dotyczy najkrótszej krawędzi,
- wysokość lub głębokość — dotyczy wymiaru opakowania od góry do dołu.
Niestandardowe opakowania kartonowe — zalety
Przez wielu przedsiębiorców opakowania niestandardowe są niezwykle doceniane, ponieważ wielokrotnie są dla nich jedynym rozwiązaniem na przechowywanie lub wysyłkę towarów o nietypowych rozmiarach i kształtach. Nic więc dziwnego, że coraz częściej zaczynają zwracać uwagę na zalety omawianych rozwiązań, do których z pewnością należy zaliczyć m.in.:
- atrakcyjny wygląd produktu,
- niższe koszty w zakresie pakowania i transportu,
- ograniczenie praktycznie do minimum ewentualnego ryzyka uszkodzenia zawartości,
- optymalizację procesu pakowania,
- większe zadowolenie klienta, co pozwala na budowanie długotrwałej relacji,
- większa świadomość i prestiż marki wśród odbiorców.