Uznaje się, że relacje wśród współpracowników w jednym zespole są naprawdę ważne, by przedsiębiorstwo mogło osiągać sukces, a przede wszystkim móc się rozwijać w celu generowania coraz większych zysków. Z jednej strony do zarządzających przemawia styl demokratyczny, zgodnie z którym pracownicy mają prawo wyrażać własne zdanie i jego ono brane pod uwagę, z drugiej jednak nadal obowiązujące jest przekonanie, które mówi o niemożności zbytniego spoufalania się pomiędzy zatrudnionymi. Zbyt luźne relacje mogą prowadzić do rozproszenia odpowiedzialności za realizowane zadania. Jak więc znaleźć odpowiedni balans?

Wydaje się, że w dobrym kierunku poszły amerykańskie przedsiębiorstwa. Te stawiają na dobre układy z pracownikami. Ich zdaniem motywacja jest tym większa, im lepsze warunki pracy zostają zapewnione. Integracja pracowników jest zaś niezbędna, by zatrudniona kadra mogła lepiej się poznać, co z kolei ma znaczenie dla komunikacji w strukturach firmy. Nawet 90% amerykańskich firm cyklicznie organizuje wydarzenia integracyjne dla zatrudnionego personelu. Te z reguły polegają na dostarczeniu rozrywki i zabawy na najwyższym poziomie. Chodzi o to, by pracownik miał szansę się odstresować i miał świadomość, że o jego stan psychiczny dba nie kto inny, jak pracodawca. Skutkuje to zresztą jego lojalnością i większym zaangażowaniem w pracy.

W Polsce integracja firmowa akceptowana i wdrażana jest przez połowę przedsiębiorstw. To i tak świetny wynik, biorąc pod uwagę, że jeszcze kilka lat temu takie wydarzenia były naprawdę wyjątkiem. Jakie rozrywki pracodawcy fundują swoim pracownikom? To bankiety, koncerty, wspólne wyjście na kręgle albo kilkudniowe wyjazdy, które są połączeniem zwiedzania, brania udziału w rozgrywkach sportowych i innych atrakcjach wraz z organizacją szkoleń zawodowych. To dobre rozwiązanie, jeśli tylko właściciel firmy stawia na dobre relacje pracowników, ale też ich rozwój zawodowy.

Nie należy obawiać się, że dobre relacje wśród personelu firmy wpłyną negatywnie na efekty pracy. Wręcz przeciwnie, już dawno udowodniono, że pracownik traktuje spotkania integracyjne jako dodatkowy bonus do wypłaty. Staje się bardziej doceniony, a więc zmotywowany i zaangażowany. Stara się utrzymać posadę, nie pozwala sobie na lenistwo czy popełnianie błędów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here