Należy mieć świadomość, że przemieszczanie różnego rodzaju ładunków na hakach nośnych dźwignic czy innych urządzeń transportu bliskiego byłoby możliwe bez właściwych zawiesi pasowych. Warto zatem wiedzieć czym dokładnie są zawiesie pasowe, a także czym powinno się sugerować przed ich dobraniem.

Czym dokładnie są zawiesia pasowe?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że omawiane zawiesie pasowe jest wykonywane z syntetycznych taśm według normy PN-EN 1492-1. Koniecznie należy podkreślić, że od zawiesie użytkownicy oczekują największej możliwej nośności, a także wytrzymałości. Jest to jeden z powodów, dla którego zszywane są ze sobą taśmy, z których wykonywane są omawiane produkty.

Warto również wspomnieć, że pod względem konstrukcji możliwe jest podzielenie zawiesi pasowych na jednowarstwowe oraz dwuwarstwowe. Ponadto do bardzo wymagających prac rekomendowane jest stosowanie zawiesie pasowych o grubości nawet czterech warstw. Obecnie na rynku zdecydowanie największą popularnością cieszą się zawiesia jednocięgnowe, które zarówno po jednej, jak i drugiej stronie zakończone są pętlami.

Udźwig, szerokość i kolor zawiesia

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że udźwig zawiesia jest jego kluczowym parametrem. Koniecznie należy zaznaczyć, że omawiane zawiesie pasowe wykorzystywane jest do ładunków o masie nieprzekraczającej 20 ton. Produkt wykonywany jest przez producentów w barwach odpowiadających ich dopuszczalnemu obciążeniu roboczemu.

Dodatkowo warto wiedzieć, że zawiesia pasowe powinno się także dobierać do udźwigu dźwignicy, która będzie wykorzystywała omawiany produkt. Należy również zaznaczyć, że kolorystyka zawiesia pasowego określa szerokość taśmy.

Rodzaj opasania i sposób podwieszenia

Warto sobie uzmysłowić, że zawiesia pasowe powinny być również dobierane w oparciu o rodzaj opasania oraz sposób podwieszenia. Należy koniecznie zaznaczyć, że w przypadku zawieszenia omawianego produktu w linii prostej pod kątem 0 stopni współczynnik nośności będzie wynosił 1. Z kolei przy opasaniu zawiesia na danym ładunku, wspomniany współczynnik zmieni się na 0,8.

W celu właściwego dobrania zawiesia do ładunku, a także sposobu jego podwieszenia, rekomendowane jest bardzo dokładne przemnożenie wytrzymałości jednostkowej pasa przez liczbę warstw zawiesia, a także współczynnik podwieszenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here