Czy wiesz, że ponad połowa działalności gospodarczych zamykana jest już w pierwszym roku po otwarciu firmy? Dzieje się tak dlatego, że pomimo dobrego pomysłu na biznes, przedsiębiorcy nie radzą sobie z panującą praktycznie w każdej branży ogromną konkurencją. Do tego dochodzą kwestie inwestycyjne, bo przecież firma musi się rozwijać, by zainteresować potencjalnych odbiorców. Brakuje przede wszystkim środków na optymalną promocję.

Okazuje się jednak, że nie trzeba od razu zaciągać kredytu inwestycyjnego, by dotrzeć z przekazem do ostatecznych klientów, a jednoosobowe firmy, do tego działające lokalnie (takich jest większość na polskim rynku), nie muszą płacić za reklamę w mass mediach, by zaistnieć. Mogą wykorzystać o wiele tańsze, ale tak samo skuteczne narzędzia.

Przykładem może być niewielka firma, która oferuje gadżety na wszelkiego rodzaju wydarzenia. Fotobudka w Warszawie, gadżety imprezowe, balony z helem albo DJ na bankiety, rocznice i wesela – wszystkie te działalności mogą korzystać z reklamy typu POS, takiej jak ulotki, katalogi, broszury, plakaty o różnym formacie. Świetnie sprawdza się także reklama mobilna, w tym ta na samochodach. To wydatek rzędu kilkaset złotych w skali miesiąca, a efekty są wymierne i szybko zauważalne.

Każda firma bez względu na branże powinna też zaistnieć w sieci. Dobra agencja seo i współpraca z taką w długim terminie może skutkować naprawdę dobrą promocją w wyszukiwarce. Świetnie sprawdzają się również wszelkie portale społecznościowe oraz PR w internecie. Wydatki na taki przekaz w porównaniu z reklamą telewizyjną, radiową czy w prasie są niewielkie, ale jednak firma dociera do potencjalnych klientów szybko i naprawdę skutecznie. Tym bardziej że dzisiaj priorytetem jest stawianie na nowoczesne rozwiązania i właśnie świat wirtualny.

Warto wiedzieć, że dzisiaj biznes bez promocji tak naprawdę nie istnieje, dlatego trzeba stawiać na dobre narzędzia już na początku działalności. Koszty reklamy powinny być wliczone w podstawowy biznes plan, by móc doścignąć, a nawet przegonić konkurencję.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here