Korzystanie z usług zewnętrznej firmy, która świadczy profesjonalne usługi informatyczne powoli, acz konsekwentnie wypiera utrzymywanie własnego działu IT. Szczególnie chętnie z opcji outsourcingu korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których zatrudnianie informatyków na stałe byłoby obciążające finansowo. Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy korzystanie z outsourcingu IT jest odpowiednie dla Twojej firmy, zapoznaj się z argumentami, które zdecydowanie przemawiają za skorzystaniem z tej opcji.

Dlaczego outsourcing usług IT się opłaca?

Outsourcing polega na nawiązaniu współpracy z organizacją świadczącą usługi informatyczne dla firm. Możesz oddelegować część lub wszystkie zadania związane z utrzymaniem infrastruktury informatycznej Twojego przedsiębiorstwa. Nie zajmujesz się rekrutacją i wdrażaniem nowych pracowników działu IT, a jedynie zlecasz doświadczonym specjalistom opiekę nad sprzętem i oprogramowaniem. Zakres zagadnień zlecanych firmie IT ustalasz na etapie konstruowania umowy i płacisz tylko za to, co zostało wykonane. Zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na nowe inwestycje i wyprzedzanie konkurencji.

Dla kogo sprawdzi się oddelegowanie usług IT?

Jeżeli nigdy wcześniej nie korzystałeś z outsourcingu IT, zapewne obawiasz się, czy podejmiesz właściwą decyzję. Zanim podpiszesz umowę, sprawdź, czy zgadzasz się przynajmniej z jednym z przedstawionych argumentów:

  • prowadzisz małą lub średnią firmę – profesjonalne usługi informatyczne są bardzo popularne wśród sektora MŚP, aczkolwiek także korporacje coraz częściej sięgają po to rozwiązanie,
  • szukasz oszczędności – za oddelegowanie opieki nad infrastrukturą informatyczną zapłacisz znacznie mniej niż za miejsca pracy dla kilku informatyków,
  • zależy Ci na wysokim standardzie usług – specjaliści w firmach outsourcingowych gromadzą bogate doświadczenie, które przydaje się w rozwiązywaniu problemów nowych klientów,
  • potrzebujesz wsparcia 24/7/365 – informatyk na etacie z powodu choroby lub urlopu nie zawsze będzie dostępny na miejscu, natomiast konsultanci zewnętrzni pracują w trybie zmianowym i służą pomocą nawet w weekendy i święta.

Jak wybrać usługi informatyczne dla firm?

Aby wybrać najlepszą firmę outsourcingową, musisz sprecyzować, na jakich aspektach opieki technicznej najbardziej Ci zależy. Zwróć uwagę na to, czy zakres jej działania obejmuje wskazane przez Ciebie obszary i czy umowa pozwala na rozszerzanie lub zawężanie współpracy. Zweryfikuj, jakimi kanałami komunikacji Twoi pracownicy będą mogli przesyłać zapytania i jak szybko podejmą je konsultanci. Jeżeli potrzebujesz natychmiastowego wsparcia o każdej porze dnia, koniecznie sprawdź, czy specjaliści pracują w trybie 24/7/365. Pomoc techniczna dostępna jedynie w ciągu dnia może wygenerować duży przestój, gdy awaria systemu zdarzy się wieczorem lub w nocy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here