Zgodnie z prawem polskim, zagraniczny przedsiębiorca ma możliwość rejestracji oddziału firmy zagranicznej w Polsce. Musi on wówczas liczyć się z koniecznością spełnienia wielu wymogów, zgromadzenia odpowiednich dokumentów oraz wniesienia niezbędnych opłat, ale jak najbardziej jest to możliwe. Zatem jak założyć oddział firmy zagranicznej w Polsce? Postaramy się to wyjaśnić.

Kilka słów o tym, jak założyć oddział firmy zagranicznej w Polsce

Wielu przedsiębiorców, którzy pragną rozwinąć skrzydła i poszerzać horyzonty swojej działalności, zastanawia się, jak założyć oddział firmy zagranicznej w Polsce. Na początek konieczne jest sprawdzenie, czy w akcie założycielskim firmy znajduje się stosowny zapis, który wskazuje na możliwość utworzenia zagranicznego oddziału firmy, w tym przypadku oddziału w Polsce. Jeśli tak – sprawa jest prosta, można podjąć działania w tym kierunku. Warto już na początku być gotowym na poniesienie opłat. Wniosek o rejestrację oddziału zagranicznego firmy wiąże się z wniesieniem opłaty sądowej w wysokości pięciuset złotych. Poza tym wydatkiem trzeba liczyć się z kosztami tłumaczeń przysięgłych kilku dokumentów. To może kosztować od trzystu do aż sześciuset złotych. Najniższa opłata jest za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, bo wynosi tylko sto złotych. Do wniosku wymagane jest dołączenie odpisu aktu założycielskiego, a także odpisu z rejestru przedsiębiorców (dotyczy on przedsiębiorców zagranicznych).

Zanim dojdzie do rejestracji oddziału firmy zagranicznej…

Nim przedsiębiorca zyska pewność, jak założyć oddział firmy zagranicznej w Polsce, musi pamiętać, by zorganizować lokal, który na podstawie umowy najmu lokalu, będzie stanowił oficjalną siedzibę oddziału zagranicznego przedsiębiorstwa w Polsce. Niezbędne jest również ustanowienie osoby, która na terenie Polski będzie pełniła funkcję pełnomocnika oraz osoby reprezentującej firmę. Co ważne, osoba wybrana na to stanowisko musi posiadać polski adres zamieszkania, choć nie ma wymogu, by musiała posiadać polskie obywatelstwo. Wzór podpisu osoby upoważnionej do reprezentowania firmy także jest wymaganym dokumentem przy składaniu wniosku. Należy pamiętać, że niektóre z dokumentów załączonych do wniosku musi być potwierdzona notarialnie oraz posiadać uwierzytelnione tłumaczenie. Kiedy zgromadzimy wszelkie dokumenty i złożymy wniosek załącznikami, droga do utworzenia polskiego oddziału firmy zagranicznej będzie już tylko formalnością.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here