Kiedyś królował marketing tradycyjny. Obecnie został zdetronizowany przez marketing internetowy. Przekonajmy się jakie są zalety marketingu online i dlaczego przeważa nad marketingiem tradycyjnym?

Czy marketing tradycyjny cały czas działa?

Trudno jest nam sobie wyobrazić życie bez Internetu. Cały obecny świat funkcjonuje w cyfrowej przestrzeni, a wirtualna rzeczywistość się stała faktem. Obecnie praktycznie każdy z nas jest online i to non-stop. Tutaj pracujemy oraz spędzamy czas wolny. To tutaj się komunikujemy oraz prowadzimy życie towarzyskie. W związku z tym nikogo nie dziwi to, że marketing przeniósł się do sieci. Firmy chcąc nie chcąc muszą podążać za swoimi konsumentami. Internet jest obecnie dzisiaj potężnym medium marketingowym. Poprzez Internet można zrealizować wszelkie funkcje marketingu.

Zdaniem ekspertów każda firma, nawet ta najmniejsza powinna jak najbardziej prowadzić w Internecie marketing w sieci. Dlaczego? Zaraz przedstawimy dosyć ciekawe argumenty.

Co przemawia za marketingiem internetowym?

Na pewno powinno nas przekonywać to, że konsumenci przestali się z siecią łączyć. Po prostu w niej żyją i poszukują nieustannie różnego rodzaju informacji, do ciekawostek po możliwie najlepsze oferty swoich marek ulubionych. Przez cały dzień sobie robią krótkie przerwy na wyszukiwanie, kiedy tylko się chcą czegoś dowiedzieć, coś zrobić lub też coś kupić. Gdy są w domu, to szukają na komputerze, a gdy gdzieś akurat jadą czy też idą, to na komórce bądź na tablecie. Każde z takich wyszukiwań to szansa dla firm, aby wywrzeć spory wpływ na decyzje oraz także na preferencje konsumenta.

Kiedyś mieliśmy do czynienia z tradycyjnym modelem podejmowana decyzji. Najpierw otrzymywaliśmy bodziec w postaci na przykład telewizyjnej reklamy czy też innego rodzaju promocji, a następnie pierwszy moment tak zwanej prawdy następuje przy sklepowej półce, gdzie dokonujemy zakupu. Następnym momentem prawdy jest użycie produktu.

A jak sytuacja wygląda aktualnie? W czasach obecnych przy takim szerokim dostępie do Internetu oraz takiej powszechnej wirtualnej konsumpcji mediów zmianie ulega również proces podejmowania decyzji. Najczęściej po uzyskaniu informacji o jakimś produkcie czy też usłudze sprawdzamy firmę, markę, usługę czy też produkt online. Gdy wpisujemy do wyszukiwarki dane słowa kluczowe chcemy się dowiedzieć więcej zanim podejmiemy ostateczną decyzję. Sprawdzamy także stronę internetową producenta, oglądamy filmy na dany temat oraz koniecznie sprawdzamy lokalizację sklepu. To właśnie jest ten nowy, dodatkowy oraz także niezmiernie istotny etap w procesie podejmowania decyzji. Jako przedsiębiorca musimy zaistnieć w tym momencie. Podróż wirtualna konsumenta ma na celu podjęcie decyzje jeszcze zanim się znajdzie w punkcie sprzedaży.

Tutaj właśnie nam pomoże marketing internetowy. Zdecydujmy się chociażby na Google Ads, a bardzo szybko zauważymy efekty. Lokalne pozycjonowanie, takie jak pozycjonowanie Warszawa, i dobra strona internetowa także się przydadzą.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here