Szybki rozwój branży e-commerce wymaga nowatorskich rozwiązań, które usprawnią realizację zamówień, zaspokajając zarówno potrzeby klientów, jak i właścicieli e-sklepów. Oddelegowanie niektórych obowiązków do firm zewnętrznych to właśnie fulfillment, czyli logistyka dla e-commerce. Na czym dokładnie polega? Jakie korzyści niesie ze sobą? Dowiecie się w naszym artykule!

Na czym polega fulfillment dla ecommerce?

Gdy właściciel sklepu internetowego zaczyna otrzymywać dużo zamówień, staje przed wyzwaniem ich realizacji. Rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z usług fulfillment dla e-commerce. Zlecenie pakowania i wysyłki towarów firmie zewnętrznej pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy, a także umożliwia rozszerzenie asortymentu sklepu. Dlatego usługa ta jest korzystna zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców.

Co to fulfillment?

Fulfillment to proces powierzenia czynności logistycznych i wszelkich procesów związanych z pakowaniem, wysyłką towarów, obsługą zwrotów i reklamacji zewnętrznej firmie. Może to obejmować również pełne wsparcie technologiczne, takie jak stworzenie i integracja sklepu internetowego z systemem stanów magazynowych. Outsourcing tego typu działań pozwala skupić się na poszerzaniu asortymentu, pozyskiwaniu nowych klientów czy działaniach promocyjnych. Dzięki modelowi fulfillment sprzedawca może skupić się na obsłudze sklepu w internecie, natomiast dostawca wykonuje wszelkie czynności w sferze realnej.

Fulfillment dla ecommerce – kto powinien skorzystać?

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego i zauważyłeś, że systematycznie wzrasta w nim sprzedaż, a Ty nie jesteś w stanie realizować zamówień we własnym zakresie i za pomocą posiadanych zasobów, usługa fulfillmentu jest idealna dla Ciebie. Jest ona szczególnie przydatna dla małych i średnich e-sklepów, które nie mają własnych magazynów, ale także dla tych, które szybko się rozwijają.

Fulfillment – jakie ma zalety?

Usługa fulfillmentu pozwala Ci zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze, ponieważ cały proces logistyczny jest przejęty przez zewnętrzną firmę. Co więcej, nie musisz martwić się o obsługę zamówień w okresie wzmożonej aktywności zakupowej czy w trakcie twoich wyjazdów służbowych. To pozwala Ci skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów i generowaniu zysków, bez konieczności wynajmowania dodatkowej powierzchni magazynowej, dzięki czemu minimalizujesz tym samym koszty stałe. Jest to rozwiązanie, na którym naprawdę warto się zastanowić, jeśli chce się rozwinąć swój biznes.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here