Większość przedsiębiorstw pracujących na swój sukces skupia się na efektywnych formach reklamy oraz działaniach marketingowych. Nie ma w tym nic dziwnego – konkurencja na rynku powiększa się z dnia na dzień. Jedną z gałęzi marketingu, przynoszącą wyjątkowe efekty, jest marketing partnerski.

Na czym polega marketing partnerski?

Marketingiem partnerskim nazywamy wszelkie działania opierające się na budowaniu relacji z klientami za pomocą narzędzi takich jak karty i programy lojalnościowe. Najłatwiej jest to wytłumaczyć na przykładzie:

Pani Anna regularnie kupowała kawę w kawiarni nieopodal jej domu w drodze do pracy. Pewnego dnia wstąpiła do innej kawiarni, w której wraz z kawą wydano jej ważną bezterminowo kartę na stempelki. Została poinformowana, że jeżeli uzbiera sześć stempelków, siódmą kawę dostanie gratis. Mimo iż ta kawiarnia była znacznie dalej od jej domu, zaczęła korzystać z jej usług. Zauważyła bowiem, że gdyby regularnie przychodziła właśnie do niej – dostałaby już kilkanaście darmowych kaw. W ten sposób kawiarnia prowadząca kampanię stempelkową zdobyła nowego stałego klienta, zaś kawiarnia nieopodal jej domu – straciła go.

Klienci, którzy mają możliwość skorzystania z programów lojalnościowych, znacznie chętniej wracają kilkukrotnie do tych samych miejsc. Kluczem do sukcesu w tym wypadku staje się dopasowanie rodzaju promocji do oczekiwań klienta oraz oferowanych przez przedsiębiorstwo usług.

Jak zacząć prowadzić działania w obrębie marketingu partnerskiego?

Strategie marketingowe w przypadku marketingu partnerskiego muszą być bardzo dokładnie przeanalizowane, zanim zostaną wdrożone. Niedopasowana kampania może bowiem generować więcej strat niż zysków, zwłaszcza gdy wydawane są plastikowe karty stałego klienta i instalowane jest specjalistyczne oprogramowanie służące do obsługi systemów lojalnościowych.

Ułatwione zadanie mają przedsiębiorstwa, które w codziennej pracy wykorzystują rozwiązania CRM i mogą na bieżąco monitorować zachowania swoich klientów. Jeżeli jednak w firmie nie został wdrożony wcześniej tego typu system, warto zacząć od analizy opinii klientów poprzez social media i serwisy zbierające opinie  (warto sprawdzić opinie w Google, a także m.in. na Opineo w przypadku sklepów internetowych czy TripAdvisor w przypadku hoteli czy restauracji). Warto także na bieżąco analizować dane z Google Analytics strony firmowej.

 Marketing partnerski potrafi w znaczny sposób poprawić wyniki sprzedażowe, jednak jego największą zaletą jest zwiększenie powracalności klientów. Jest także nieoceniony w przypadku pozyskiwania tzw. lojalistów marki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here