Niestandardowe opakowania kartonowe stanowią doskonałe rozwiązanie w momencie, gdy zachodzi konieczność przechowywania lub wysłania przedmiotów o nietypowych kształtach i rozmiarach. Dzięki wspomnianym rozwiązaniom firmy mają możliwość zoptymalizowania nie tylko czasu pakowania, ale także kosztów wysyłki. Nic więc dziwnego, że coraz chętniej przedsiębiorcy inwestują w tego typu produkty.

Niestandardowe pudełka kartonowe – jakie to opakowania?

Kartonowe opakowanie niestandardowe to produkty, które w przeciwieństwie do pudełek standardowych, mających zazwyczaj kształt prostopadłościanu, wykraczają poza ogólnie przyjęte normy. Takie odstąpienie od standardów w głównej mierze uwarunkowane jest potrzebą efektywniejszego zabezpieczenia towaru. Wspomniana kwestia wynika z tego, że tego typu przedmioty bardzo często zarówno pod względem kształtu, jak i gabarytów przekraczają pojemność szablonowego pudełka. Tego typu opakowania zazwyczaj są owalne, cylindryczne lub cięte pod różnymi kątami. Dlatego też bardzo często do ich produkcji wykorzystuje się nieco inne techniki, wzornictwo, a także specjalne materiały, co tak naprawdę zależne jest od indywidualnych potrzeb zamawiającego. Nic więc dziwnego, że znajdują szerokie zastosowanie w wielu różnych branżach, w tym m.in. w e-commerce oraz sektorze gastronomicznym. Z powodzeniem można je również wykorzystać jako nieszablonowe i minimalistyczne opakowania prezentowe.

Na, co zwrócić uwagę przy ich zamawianiu opakowań niestandardowych?

Chcąc zamówić niestandardowe pudełka kartonowe przede wszystkim, należy zwrócić na trzy główne parametry tj.:

  • długość – dotyczy najdłuższej krawędzi,
  • szerokość – dotyczy najkrótszej krawędzi,
  • wysokość lub głębokość — dotyczy wymiaru opakowania od góry do dołu.

Niestandardowe opakowania kartonowe — zalety

Przez wielu przedsiębiorców opakowania niestandardowe są niezwykle doceniane, ponieważ wielokrotnie są dla nich jedynym rozwiązaniem na przechowywanie lub wysyłkę towarów o nietypowych rozmiarach i kształtach. Nic więc dziwnego, że coraz częściej zaczynają zwracać uwagę na zalety omawianych rozwiązań, do których z pewnością należy zaliczyć m.in.:

  • atrakcyjny wygląd produktu,
  • niższe koszty w zakresie pakowania i transportu,
  • ograniczenie praktycznie do minimum ewentualnego ryzyka uszkodzenia zawartości,
  • optymalizację procesu pakowania,
  • większe zadowolenie klienta, co pozwala na budowanie długotrwałej relacji,
  • większa świadomość i prestiż marki wśród odbiorców.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here